ابعاد بسته بندی

اگر ابعاد بسته بندی را بخواهیم بررسی کنیم، از چند زاویه باید در نظر گرفت. دیدگاه مشتری، دیدگاه تولید کننده، دیدگاه نوع محصول و دیدگاه نحوه بسته بندی از جمله زوایای با اهمیت است. با مهام بند کاسپین همراه باشید تا درباره هر یک از آنها بحث و بررسی کنیم.

دیدگاه مشتری

این دیدگاه تا حدودی به فرهنگ و رفتار جامعه هدف بستگی دارد. این که محل تولید محصول کجا باشد. چه نوع بسته بندی ای برای آنها مهم است و یا مصرف آنها به چه شکل است. برای مثال اگر محصول به صورت خوراکی است و بازار هدف آن اروپا باشد، باید به نکته جمعیت خانواده توجه شود. در این قاره معمولا خانواده ها کم جمعیت هستند. بنابراین ابعاد بسته بندی باید کوچک باشد. حداکثر مصرف یک نفره و یا دو نفره نتیجه بهتری در فروش دارد.

ابعاد بسته بندی

دیدگاه تولید کننده

در این مورد دو هدف باید بررسی شود. اول تولید کننده مستقیم محصول و دوم فروشنده محصول. معمولا محصولات پس از تولید باید توسط فروشنده عمده و یا خرد عرضه شود. بنابراین ابعاد بسته بندی در بحث حمل و نقل و چیدمان اهمیت میابد. به طور معمول تولید کننده ترجیح مب دهد محصول را در ابعاد نسبتا بزرگ تهیه کند. در حالی که فروشنده ها (خصوصا فروشنده های خرد) بیشتر به بسته بندی های کوچک و متوسط علاقه دارند.

دیدگاه نوع محصول

در کل بسته بندی ها می تواند در اندازه های کوچک باشد و در صورت نیاز، به صورت جمعی در پک های بزرگ تر کنار هم قرار گیرند. برای نمونه می توان بسته های کوچک را با استفاده از تسمه بسته بندی کنار هم تجمیع کرد. این که چه نوع تسمه ای به کار رود، به ابعاد بسته بندی و سلیقه افراد بستگی دارد. تسمه ها در انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی و فی ارائه می شود. مانند تسمه بسته بندی پت، تسمه پلاستیکی PP و تسمه کریستالی.

تسمه بسته بندی

برای مثال اگر محصول تولید شده قارچ باشد، زمان نگهداری آن کوتاه است. فروشنده ترجیح می دهد پک ها در اندازه های کوچک باشد. این کار به کاهش ضایعات کمک می کند. البته این نکته می تواند باعث سود بیشتر برای تولید کننده شود.

دیدگاه نحوه بسته بندی

یکی از مهمترین نکات اندازه بسته بندی، دیدگاه نحوه استفاده از بسته بندی است. تقریبا واضح است که فروش محصولات تا حدود زیادی به ظاهر آن بستگی دارد. یکی از نکات مهم در بسته بندی نحوه جای گیری در قفسه ها و محل آنهاست. محصولات باید بتوانند به راحتی و زیبایی در قفسه ها جایگذاری شوند. اگر از نظر علمی و تحقیقاتی به موضوع نگاه کنیم، در بین انواع گوناگون بسته بندی، نمونه هایی که به صورت مکعب، چهار گوشه و ایستاده طراحی شده اند، از شانس بیشتری در فروش برخوردارند.

اندازه بسته بندی

معمولا مصرف کنندگان و مشتریان به این نوع ساختار، اقبال بیشتری نشان می دهند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که در بین مصرف کنندگان، مردان به فرم طراحی ظاهر محصولات توجه بیشتری دارند. با توجه به این نکته، محصولاتی که عمده خریداران آنها مردان هستند، باید نگرش و دیدگاه را برای طراحی بسته بندی محصول متفاوت کرد.

اهمیت بسته بندی در متمایز کردن محصول برای فروش

انتخاب بسته بندی و طراحی مناسب در دنیای امروز

توسعه بسته بندی و لزوم پیشرفت این صنعت در ایران

بسته ,بندی ,دیدگاه ,محصول ,تولید ,تسمه ,بسته بندی ,ابعاد بسته ,های کوچک ,تولید کننده ,و یا

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

برای عشقم نرگس بیمه جو طرح و بنای خشکه چین وقتی که عشق سر قدم باشد ایستگاه پرواز جمع حامیان محمدباقر قالیباف فصل نامه ادبی فرهنگی سبو فشن استایل به هیچ کس در هیچ کجا طراحی ویلا